WEKO3
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東・東南アジア地域における日本企業の合弁戦略と副次的戦略の合理性に関する研究
https://suac.repo.nii.ac.jp/records/1410
https://suac.repo.nii.ac.jp/records/1410789e7afc-817d-4b27-b5f0-027bb51526fc
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
研究成果報告書 (116.8 kB)
|
Item type | 科学研究費補助金報告 / Paper of Grants-in-Aid for Scientific Research(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2017-11-20 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 東・東南アジア地域における日本企業の合弁戦略と副次的戦略の合理性に関する研究 | |||||
タイトル | ||||||
言語 | en | |||||
タイトル | Reasonability of Joint venture strategy and CSR as additional strategy for Japanese companies in east and south-east Asia | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | CSR|NPO・NGO|パートナーシップ|CSR活動|企業メセナ|BOPビジネス|戦略的CSR活動|国際ビジネス展開|NGO|タイ|ガーナ|国際情報交換|戦略的CSR|文化的変容 | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18ws | |||||
資源タイプ | research report | |||||
研究代表者 |
高島, 知佐子
× 高島, 知佐子 |
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研究分担者 | ||||||
姓名 | 堀口, 朋亨 | |||||
研究分担者 | ||||||
姓名 | 石井, 真一 | |||||
報告年度 | ||||||
日付 | 2016 | |||||
研究課題番号 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 24530503 | |||||
研究機関 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 静岡文化芸術大学 | |||||
研究分野 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 経営学 | |||||
研究種目 | ||||||
基盤研究(C) | ||||||
研究概要 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 本研究では、特にタイを中心に日本企業のCSR活動を調査し、現地に適応したCSR活動の展開には、複数の国際機関やNGO、大学との連携が必要であること、日本企業の海外でのCSR活動は、現地企業や他の外資系企業との差別化が課題となっていることを明らかにした。また、海外企業のCSR活動の調査からは、自国の専門性の高いNPO/NGO等との強いパートナーシップが活動を支えており、戦略的CSR活動には、本国内のNPO等の高い専門性とこれら組織との関係構築が必要であることがわかった。 | |||||
研究概要 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | This study focused on CSR activities of Japanese companies in Thailand, and clarified effective CSR activities in overseas need the partnership with NPO such as international organizations, NGO and universities. In addition, Japanese companies in Thailand face a challenge of differentiated CSR activities from other overseas companies and Thai companies. From the survey of European companies’ CSR activities, strong partnership with NPOs in one’s country and their expertise support strategic CSR activities in overseas. | |||||
関連サイト | ||||||
識別子タイプ | URI | |||||
関連識別子 | https://kaken.nii.ac.jp/grant/KAKENHI-PROJECT-24530503/ | |||||
関連名称 | 科学研究費助成事業データベース | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 |