@article{oai:suac.repo.nii.ac.jp:00000606, author = {河村, 暢夫 and 河原林, 桂一郎 and 黒田, 宏治 and 佐井, 国夫 and 迫, 秀樹 and 桜井, 龍 and 成田, 晋 and 梅本, 良作 and 高山, 靖子 and カワムラ, ノブオ and カワラバヤシ, ケイイチロウ and クロダ, コウジ and サイ, クニオ and サコ, ヒデキ and サクライ, リュウ and ナリタ, シン and ウメモト, リョウサク and タカヤマ, ヤスコ and KAWAMURA, Nobuo and Kawarabayash, Keiichiro and KURODA, Kohji and SAI, Kunio and SAKO, Hideki and SAKURAI, Ryu and NARITA, Shin and UMEMOTO, Ryosaku and TAKAYAMA, Yasuko}, journal = {静岡文化芸術大学研究紀要, Shizuoka University of Art and Culture bulletin}, month = {Mar}, note = {P(論文), 本稿は、学長特別研究「公共交通機関としてのタクシーの再考研究」の研究成果の報告である。現代社会における公共交通機関としてのタクシーをとらえた調査研究をベースにデザインスケッチを進め、3Dデータ・1/5クレイモデルを作成し具体的な形状の検討をするとともに、IT化による新しいタクシーの可能性等の分析を行った。, This is the report of the research result of president special research "reconsideration research of the taxi as a public transportation facility." The design sketch was advanced based on the investigation research which caught the taxi as a public transportation facility in modern society, and while creating 3D data and 1/5 clay model and examining concrete form, possibility of the taxi by IT was analyzed.}, pages = {67--76}, title = {公共交通機関としてのタクシーの再考研究}, volume = {6}, year = {2006}, yomi = {カワムラ, ノブオ and カワラバヤシ, ケイイチロウ and クロダ, コウジ and サイ, クニオ and サコ, ヒデキ and サクライ, リュウ and ナリタ, シン and ウメモト, リョウサク and タカヤマ, ヤスコ} }