@article{oai:suac.repo.nii.ac.jp:00000066, author = {馬場, 孝 and ババ, タカシ and Baba, Takashi}, journal = {静岡文化芸術大学研究紀要, Shizuoka University of Art and Culture bulletin}, month = {Mar}, note = {P(論文), 本稿は、米国の学会誌(International Studies Perspectives)の創刊号から2006年までに掲載された国際関係学教授法関連の文献サーベイであり、紙幅の関係で分割掲載となった前号に続く後半部分である。前号で設定した類型化に基づき、本号においては、教育内容を所与として方法に工夫を加える授業紹介、教育内容を調査し、国際関係学の内容そのものに批判的な検討を加える教授法について概観する。, This is the second part of a paper that surveys pedagogical articles in The International Studies Perspectives journal. Based on the typology formulated in the previous part, this section starts with an inquiry into the teaching methods applied to explain abstract theories and concepts of International Relations (IR). It then goes on to survey the articles that investigate the contents of IR programs and textbooks. It concludes with a survey of articles that critically examine the subject matter of the discipline of IR.}, pages = {35--44}, title = {国際関係学における教育方法と内容の展開(下) : 米学会誌(International Studies Perspectives) 掲載論文サーベイ}, volume = {10}, year = {2010}, yomi = {ババ, タカシ} }