@article{oai:suac.repo.nii.ac.jp:00000071, author = {パルス, トーマス and マーク, シーハン D. and 杉浦, 香織 and PALS, Thomas and マーク, シーハン D. and スギウラ, カオリ and PALS, Thomas and Mark , SHEEHAN D. and Sugiura, Kaori}, journal = {静岡文化芸術大学研究紀要, Shizuoka University of Art and Culture bulletin}, month = {Mar}, note = {P(論文), 本報告書では、静岡文化芸術大学の英語科目の1つである「マルチメディア英語」における、教材作成と評価基準設定に関する英語教員間の共同取り組みについて述べる。具体的には、3年間をかけて開発した、オンラインコースマネージメントシステムを利用して、自主学習を促進させる補助教材の提供、小テストの実施、また、学生の授業出席や取り組み状況の管理、学期中に随時、成績フィードバックを行なった。また、教師が共同で授業を改善していくために、学生に対して授業の実施方法、教材、学習効 等に関するオンライン・アンケートを実施した。 本稿では、まず、本授業において、マネージメントシステムを使用する理論的根拠を提示する。次に、授業内容・教材の紹介、また、アンケート調査結 を統計データを用いて報告する。最後に、英語教員間で連携をして、効 的に授業開発・運営をしていくことの重要性と、それを援助するテクノロジー技術の有用性について述べる。, This paper reports on a collaborative effort among three English language teachers to create materials and standards for an English language course at Shizuoka University of Art and Culture. The project, spanning three years, required the establishment of common syllabi, grading criteria, grading standards, a common set of materials and evaluation tools. By enlisting the latest technology, including an online course management system and supplemental websites, the team members were able to successfully implement the common syllabi. The instructors were able to administer quizzes, keep class records, monitor student performance, keep statistical data on course progress and measure student reaction to the implementation of the course materials. After introducing the rationale behind this approach to course development, a description of the course contents, statistics, and materials will be given. To conclude this report, results from action research on one aspect of this course will be presented.}, pages = {89--98}, title = {教師間の連携によるテクノロジーを活用した英語授業の創造と実践}, volume = {10}, year = {2010}, yomi = {パルス, トーマス and マーク, シーハン D. and スギウラ, カオリ} }