@article{oai:suac.repo.nii.ac.jp:00000080, author = {花澤, 信太郎 and 林, 左和子 and 伊坂, 正人 and 的場, ひろし and 和田, 和美 and ハナザワ, シンタロウ and ハヤシ, サワコ and イサカ, マサト and マトバ, ヒロシ and ワダ, カズミ and HANAZAWA, Shintaro and HAYASHI, Sawako and ISAKA, Masato and MATOBA, Hiroshi and WADA, Kazumi}, journal = {静岡文化芸術大学研究紀要, Shizuoka University of Art and Culture bulletin}, month = {Mar}, note = {P(論文), 大学における学習環境はそのあり方に注目が集まり、ラーニングコモンズの事例に見られるように新しい取り組みが試されている。本研究では静岡文化芸術大学(SUAC)における学習環境の改善の可能性に着目し、今日の技術を応用した蔵書の配置、学習成 の展示、図書館の有効利用といった側 から考察を行う。, The aim of this report is to seek for the possibility of improvement of study environment in SUAC. Its main points of view are as follows:1) The possibility of new allocation of books by using current infomation technology.2) The way of displaying works and research results to encourage mutual understanding between people in SUAC and the community.3) How to make more effective use of the SUAC Library.}, pages = {173--178}, title = {SUACの学習環境についての考察}, volume = {10}, year = {2010}, yomi = {ハナザワ, シンタロウ and ハヤシ, サワコ and イサカ, マサト and マトバ, ヒロシ and ワダ, カズミ} }