@techreport{oai:suac.repo.nii.ac.jp:00000844, author = {土肥, 秀行 and DOI, Hideyuki}, month = {2014, 2017-10-27}, note = {静岡文化芸術大学, 文学, およそ一世紀前のイタリア南部の中心地であるナポリの芸術サークルを抽出し、一文化現象と呼びうるところまで類型化し得た。これらのグループが、当時のイタリアと欧州レベルでの潮流である未来派といかにかかわったか吟味した。ナポリのローカルなグループにしても未来派にしても、「異国趣味」の流行によって知った日本の短詩形を、前衛としてとらえなおした上で受け容れている。よってイタリアにおける日本の短詩形の受容と実践の例を調べた。, Focused on Napolitan artistic circle of the Early-twentieth century, we examined its general and categorical characters, as of one cultural phenomenon; this group, how was related to Futurism, a big trend at European level at that time. They all accepted the short form poetry (translated from Japanese) after having re-captured it as avant-garde. Therefore, we picked up some important examples to show fortune and practice of Japanese short poetry., PDF, 23720178}, title = {20世紀前半イタリアにおける短詩形:異国趣味と前衛のはざまで}, year = {} }