@article{oai:suac.repo.nii.ac.jp:00000996, author = {サリッチ, エドワード and サリッチ, エドワード and SARICH, Edward}, journal = {静岡文化芸術大学研究紀要, Shizuoka University of Art and Culture bulletin}, month = {Mar}, note = {P(論文), 日本における英語教育のシステムを改善しようと多くの試みがなされてきたが、ある程度成功したといえるものさえほとんどない。カリキュラムの開発に影響を与えるさまざまな団体を調査したところ、開発担当者によるあらたな取り組みは教室レベルの生徒や先生のニーズを十分に考慮していないことがわかった。もっと英語を母国語とする住人を増やすように試みたり、日本人の英語教師のCLT 研修をもっとサポートしたり、望ましい学習成果に報いるような信頼できる評価方法を開発すれば、より大きな成功が期待できるだろう。, Many attempts have been made to reform the English education system in Japan but few have been even moderately successful. An investigation of the various forces that exert an influence on curriculum development reveals that the initiatives sent down by policy planners have not adequately considered the needs of students and teachers at the classroom level. Greater success could be achieved through incentives to increase the number of native English residents, more support for the training of Japanese teachers of English in communicative language teaching, and the development of reliable assessment measures that reward desired learning outcomes.}, pages = {65--70}, title = {日本における英語教育改善の防害}, volume = {14}, year = {2014}, yomi = {サリッチ, エドワード} }