ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 静岡文化芸術大学研究紀要
  2. 第19巻

デジタル絵本の受容に関する研究:読み聞かせと黙読との比較

https://suac.repo.nii.ac.jp/records/1543
https://suac.repo.nii.ac.jp/records/1543
88a32a60-f59a-4c02-87f5-1d6a70732a9e
名前 / ファイル ライセンス アクション
11【原著論文】かわ こうせい先生_p093.pdf p93-96 (517.8 kB)
license.icon
Item type 紀要論文(ELS) / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2019-03-31
タイトル
タイトル デジタル絵本の受容に関する研究:読み聞かせと黙読との比較
タイトル
タイトル A Study on Acceptance of Digital Illustrated Books : Comparison between reading aloud and silent reading
言語 en
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
記事種別(日)
原著論文
論文名よみ
その他のタイトル デジタルエホン ノ ジュヨウ ニ カンスル ケンキュウ:ヨミキカセ ト モクドク トノ ヒカク
著者名(日) かわ, こうせい

× かわ, こうせい

かわ, こうせい

Search repository
著者名よみ カワ, コウセイ

× カワ, コウセイ

カワ, コウセイ

Search repository
著者所属(日)
デザイン学部デザイン学科
抄録(日)
内容記述タイプ Other
内容記述 デジタル絵本の読み聞かせが子どもにどのような効果をもたらすのか検証した.紙に印刷された従来の絵本において読み聞かせは,子どもの想像力育成や情動の発達,社会性の向上によい影響があるといわれてきた.デジタル絵本においても読み聞かせによって肯定的な効果が得られるのかどうかを確かめるため,小学校低学年児童にデジタル絵本の読み聞かせを実施した。デジタル絵本をひとりで黙読した場合と比較し,どちらの方がより楽しかったか,より内容を理解できたか,より集中できたか,の3点について回答を記録分析した.その結果デジタル絵本においても,読み聞かせの方が,黙読と比して集中力を保ち内容をよりよく理解できることが示唆された.
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 To examine how the reading aloud of digital illustrated books effects on children, the author compared the reading aloud and the silent reading of digital illustrated books. It has been proved that reading aloud conventional illustrated books of paper to children has a positive influence on the development of children’s imagination, development of emotion, and improvement of sociality. In order to verify whether the affirmative effects can be also obtained by reading aloud of digital illustrated books, we read aloud digital illustrated books to elementary school students of lower grades. They silently read digital illustrated books, too. We asked them that which one was more enjoyable, more understanding of contents, or easier to concentrate. As a result, it was suggested that in the digital illustrated books, the reading aloud is better than the silent reading by keeping the concentration and understanding the contents.
雑誌書誌ID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11576760
書誌情報 静岡文化芸術大学研究紀要

巻 19, p. 93-96, 発行日 2019-03-31
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 09:38:25.890645
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3