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劇場モデルに関する考察 : 帝国劇場(1911)の「前舞台領域」消滅から捉えた「多目的劇場」誕生の経緯について
https://suac.repo.nii.ac.jp/records/664
https://suac.repo.nii.ac.jp/records/664ed5d8f02-e8bb-44b4-ab9f-225c11347ba4
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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P081-084 (696.0 kB)
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Item type | 紀要論文(ELS) / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
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公開日 | 2013-08-07 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 劇場モデルに関する考察 : 帝国劇場(1911)の「前舞台領域」消滅から捉えた「多目的劇場」誕生の経緯について | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | A study on the theater model : The birth of the Japanese Multi-purpose theater and the elimination of the front stage area at the Imperial Theater | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ページ属性 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | P(論文) | |||||
記事種別(日) | ||||||
値 | 原著論文 | |||||
記事種別(英) | ||||||
言語 | en | |||||
値 | Original Article | |||||
論文名よみ | ||||||
その他のタイトル | ゲキジョウ モデル ニ カンスル コウサツ : テイコク ゲキジョウ 1911 ノ ゼンブダイ リョウイキ ショウメツ カラ トラエタ タモクテキ ゲキジョウ タンジョウ ノ ケイイ ニ ツイテ | |||||
著者名(日) |
永井, 聡子
× 永井, 聡子 |
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著者名よみ |
ナガイ, サトコ
× ナガイ, サトコ |
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著者名(英) |
NAGAI, Satoko
× NAGAI, Satoko |
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著者所属(日) | ||||||
値 | 文化政策学部芸術文化学科 | |||||
著者所属(英) | ||||||
言語 | en | |||||
値 | Department of Art Management, Faculty of Cultural Policy and Management | |||||
抄録(日) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 本稿は、「劇場」の意味をオペラ劇場と歌舞伎劇場を軸として考察しながら、舞台と客席の関係性を帝国劇場(1911)の劇場計画をめぐる動きで整理し、日本の劇場が獲得したものと消失したものを検証する。考察の方法は、劇場に関する現場の劇場関係者の言説を中心として論じる。 | |||||
抄録(英) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | This is a report on the planning of the Imperial Theater (1911) and the relationship between the audience and the stage. Thedisappearance of the front stage area and the meaning of "theater" will be discussed while considering Kabuki Theater and the OperaHouse. | |||||
雑誌書誌ID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA11576760 | |||||
NII論文ID(NAID) | ||||||
値 | 110009577385 | |||||
書誌情報 |
静岡文化芸術大学研究紀要 en : Shizuoka University of Art and Culture bulletin 巻 13, p. 81-84, 発行日 2013-03-31 |