WEKO3
アイテム
デザイン・設計におけるオリジナリティーの生成方法論 : 日本のデザイン史考察
https://suac.repo.nii.ac.jp/records/995
https://suac.repo.nii.ac.jp/records/995ddef2fbb-855a-4f67-9509-826dd5655b4c
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
P057-064 (655.2 kB)
|
Item type | 紀要論文(ELS) / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2014-04-09 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | デザイン・設計におけるオリジナリティーの生成方法論 : 日本のデザイン史考察 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Generation methodology of the originality for a design and planning : Japan's history consideration of a design | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ページ属性 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | P(論文) | |||||
論文名よみ | ||||||
その他のタイトル | デザイン セッケイ ニオケル オリジナリティー ノ セイセイ ホウホウロン : ニホン ノ デザインシ コウサツ | |||||
著者名(日) |
中山, 定雄
× 中山, 定雄× 藤澤, 忠盛× 梶浦, 瑶子 |
|||||
著者名よみ |
ナカヤマ, サダオ
× ナカヤマ, サダオ× フジサワ, タドモリ× カジワラ, ヨウコ |
|||||
著者名(英) |
NAKAYAMA, Sadao
× NAKAYAMA, Sadao× FUJISAWA, Tadamori× KAJIURA, Yoko |
|||||
著者所属(日) | ||||||
値 | デザイン学部空間造形学科 | |||||
著者所属(日) | ||||||
値 | 昭和女子大学生活科学部環境デザイン学科 | |||||
著者所属(日) | ||||||
値 | 昭和女子大学生活科学部環境デザイン学科 | |||||
著者所属(英) | ||||||
言語 | en | |||||
値 | Department of Space and Architecture, Faculty of Design | |||||
著者所属(英) | ||||||
言語 | en | |||||
値 | Department of Human Environmental Science and Design, Showa Women's University | |||||
著者所属(英) | ||||||
言語 | en | |||||
値 | Department of Human Environmental Science and Design, Showa Women's University | |||||
抄録(日) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 言論・思想・政治・経済・宗教・戦争・震災etc. ありとあらゆる社会との関わりを持ち進化してきたデザイン。またどのような要素があればデザインで、何が欠けていればそうでないのか。 この研究ではデザインの母は感性・感受性・環境から影響を受けるアートであり、デザインの父は調査、分析力・論理性を重要視するテクノロジーであると考え、時代の変遷を紐解きながらデザイン自身を明らかにしていくことを本論は目標としている。 また今後21世紀のデザインは農耕民族的デザインと予想し、オリジ ナリティーの生成方法を形成することも目的である。 | |||||
抄録(英) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | Speech, ideology, politics, economy, religion, war, and earthquake disaster, etc. Design which has evolved with relation by all society. The mother of a design is an art affected from sensitivity, susceptibility, and environment .The father of a design is technology which attaches importance to investigation, and analysis and logicalness in this research. the main subject is targeting to clarify design essence and confidence. The design in the 21st century will expect it as an agricultural people's type design and this research is also the purpose to form the generation method of originality. | |||||
雑誌書誌ID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA11576760 | |||||
NII論文ID(NAID) | ||||||
値 | 110009736956 | |||||
書誌情報 |
静岡文化芸術大学研究紀要 en : Shizuoka University of Art and Culture bulletin 巻 14, p. 57-64, 発行日 2014-03-31 |